Webshoppen er lukket.

Handelsbetingelser

Finder du ikke svar på dit spørgsmål nedenfor, er du meget velkommen til at skrive til os på butik@retrovilla.dk

Der tages forbehold for tastefejl samt udsolgte varer

Retro Villas tapeter er originale vintage tapeter fra 50´erne, 60´erne, 70´erne og 80´erne, og vi har kun et begrænset parti på lager. Vi tager forbehold for udsolgte tapeter. På grund af tapeternes høje alder kan der være fejl i tapeternes overflader i form af patina, andre tegn på slitage og fx lugtgener. Patina er en del af charmen og den fortælling, du får forærende, når du vælger unikke gamle tapeter og indretter dit hjem med personlighed.

Tapetprøver

Det kan være svært, at vurdere farver på en computerskærm eller en ipad / mobiltelefon, så derfor tilbyder vi at sende tapetprøver.

Er der en tapet som du er lidt i tvivl om, hvordan den er i overfladen eller hvordan farverne passer til dit hjem, og hvordan den ser ud i virkeligheden. Så kan du bestille en tapetprøve hos os.

Du kan sende os en mail med varenummeret på den tapet du gerne vil have en prøve af, og så afsender vi tapetprøverne.

Send en mail til os nu med dit ønske om en tapetprøve på butik@retrovilla.dk.

OBS! Vi afsender ikke tapetprøver af alle mønstre, men de mønstre som vi har liggende i “åbne” tapetruller

Bestilling

Kan jeg få tilføjet en vare til en eksisterende ordre?
Vi kan kun hæve betaling for det beløb, som du har godkendt, da du gennemførte din betaling. Det er derfor ikke muligt at tilføje flere varer, og du er nødt til at lave en helt ny bestilling. Hvis du kontakter os, inden vi sender den første bestilling, kan vi godt nå at pakke det hele samlet, så du kun betaler fragt én gang. Fragten for den nye bestilling fratrækker vi manuelt, inden vi sender ordren.

Hvorfor kan jeg ikke vælge str., variant eller hel rulle?
Den ønskede str., variant eller tapetrulle er desværre udsolgt og sælges nu kun pr. meter. Udsolgte ruller kommer desværre ikke på lager igen, da det er gamle originale retro tapeter.

Systemet vil ikke lade mig, lægge x antal i varekurven?
Vores system har automatisk lagerføring, man kan derfor ikke købe flere varer, end der er på lager. Det samme gælder for tapeter. Man kan kun købe det antal meter, der er på lager.

Levering

Hvor lang tid går der, før I sender mine varer?
Dine varer vil blive afsendt tirsdage eller torsdage. Vi tager dog forbehold for perioder, hvor der er ekstra travlt f.eks. under udsalg og december måned.

Hvad koster forsendelse?
Vi sender med Post Danmark eller DAO til en fast pris på 39 kr i Danmark. Eller du kan vælge at afhente dine varer i butikken – det er Gratis

Jeg har ikke fået mine varer, hvad gør jeg?
Du skulle gerne have fået et track and trace nummer i din ordrebekræftelse, som er sendt på mail. Hvis du enten ikke har fået et track and trace nummer, eller kan du ikke finde pakken via det, må du endelig kontakte os, så sørger vi for at eftersøge den hos Post Danmark. Hvis den ikke kan findes, sender vi naturligvis en ny pakke til dig.

Hvad gør jeg, hvis der mangler nogle varer?
Alle forsendelser bliver dobbelt tjekket, inden vi afsender dem. Skulle der alligevel mangle noget, bedes du kontakte os med det samme, så vi kan få rettet fejlen.

Pakker I gaver ind?
Ja, det gør vi gerne. Skriv “Gaveindpakning ønskes” i kommentarfeltet, så pakker vi din ordre fint ind, og vi sender gerne til en anden leveringsadresse.

Kan jeg handle momsfrit fra et land, som ikke er medlem af EU?
Ja. Når du indtaster leveringsoplysninger, skal du oplyse hvilket land du bor i. Er det et land udenfor EU, vil du se, at momsbetalingen står til 0,00 kr., når du skal godkende din endelige bestilling til sidst. Der kan blive pålagt moms og told i det land, du bor i. Vi sender ikke din bestilling som gave, så du kan undgå fortoldning, da dette ikke er lovligt ifølge dansk lovgivning. Vi skriver altid pakkens værdi på en faktura uden på pakken.

Kan jeg handle momsfrit fra et land udenfor EU, og få leveret varerne i Danmark eller vælge afhentning i butik?
Det er ikke lovligt at levere eller sælge momsfrie varer i Danmark. Du kan kun handle momsfrit, såfremt vi sender pakken ud af Danmark til et andet land uden for EU.

Afhentning

Kan jeg afhente varer hos jer og spare portoen?
Ja. Du skal bestille og betale dine varer og sætte et kryds ved “Afhentning i butik”. Så pakker vi ordren til dig. Som udgangspunkt kan der afhentes efter aftale på email: butik@retrovilla.dk eller tlf: 31 52 40 58 på adressen: Vennemindevej 28 st.tv 2100 Østerbro

Jeg synes, portoen er dyr. Kan jeg selv tage risikoen og få sendt som brev eller Maxibrev?
Nej, vi sender kun som forsikrede pakker gennem Post Danmark til fast forsendelsespris på 39 kr. uanset mængde og vægt i Danmark og 195 kr til udlandet. Vi har valgt ikke at påtage os risikoen ved at sende som brev, da din ordre så ikke kan efterlyses i postvæsenet. Du kan vælge “afhentning i butik” og selv hente din ordre. Så sparer du forsendelsesgebyret.

Returvarer

Hvor lang tids returret har jeg?
Du har 30 dages fuld returret fra den dag, du modtager dine varer. Vi sætter pengene tilbage på dit kort, så snart vi modtager varen retur fra dig indenfor returfristen og i ubrugt stand. Tapetrester og tapeter klippet i meternål undtaget jævnfør Forbrugeraftalelovens §12 Stk. 2. Bemærk venligst at fragten ikke returneres!

Kan jeg returnere tapetrester og tapeter klippet pr. meter?
Nej, vi returnerer ikke tapetrester og tapeter klippet pr. meter, da de er klippet til dig personligt jævnfør Forbrugeraftalelovens §12 Stk. 2.

Kan jeg få byttet til en anden størrelse eller model?
Såfremt du ønsker, at bytte din vare eller hele, uåbnede rulle tapet, skal du lave en ny ordre på den vare, du ønsker i stedet for. Du får pengene tilbage for returvaren, så snart vi modtager den i god stand. Husk at skrive dit navn, adresse, telefonnummer og ordrenummer på pakken, når du sender den retur. Bemærk venligst at fragt udgifter ikke refunderes.